Ta witryna korzysta z plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania wyświetlanych stron dla indywidualnych użytkowników. Z takich technologii mogą też korzystać współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na ten temat można przeczytać tutaj.
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Wersja gotowa do druku
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Cz, 02.01.2014 16:10   

Witam, otoz sprawa wyglada tak ze mam budzet ok. 1500zl na aparat do fotografowania psa i siostry malej, wiadomo jak i dziecko jak i pies sa w ruchu caly czas dlatego potrzebuje aparat ktory wykona dobre zdjecia psu i dziecku jak sa w ruchu nawet w miare przy slabym swietle. Z innego forum polecili mi Sony-NEX 3N. Co wy uwazacie o tym?
Pozdrawiam.

Powrót do góry

peju
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 7083


Cz, 02.01.2014 16:28   

Cytat:
Z innego forum polecili mi Sony-NEX 3N. Co wy uwazacie o tym?

to za malo na taki cel... zarowno kwota jak i sam aparat.


_________________
Sony Alpha 700 + GRIP
Samang 8mm Fisheye + Sigma 10-20 3.5 EX HSM + Sony 16-50 2.8 SSM + Tamron 70-200 2.8 + Sony 35/1.8 SAM
Sony HVL-F58AM
zobacz zdjęcia Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Cz, 02.01.2014 16:34   

Czyli ze nie spelni moich oczekiwan? A jaka kwota jest potrzebna? Bo skoro tak to nie mam wyjscia jak kombinowac wiecej pieniedzy i kupic cos raz a porzadnie. Lecz wiem ze samo kupienie aparatu sprawy nie zalatwi bo jakies doswiadczenie posiadac trzeba.

Powrót do góry

peju
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 7083


Cz, 02.01.2014 16:49   

mowiac ze sam aparat nie wystarczy, mialem raczej na mysli ze moze byc ok ale sam w sobie nic nie da. i tak konieczna bedzie minimum zewnetrzna lampa, byc moze jasniejszy obiektyw. nie wiem czy w tym nexie mozna zenetrzna lampe podpiac a nawet jak tak to bedzie wygladac to niepraktycznie i nieporecznie. obiektywy cenowe tez nie sa tanie. jezeli dziecko jak i pies beda stac nieruchomo, zrobisz zdjecia ale jak zaczna biegac to juz wszystko sie rozmyje.


_________________
Sony Alpha 700 + GRIP
Samang 8mm Fisheye + Sigma 10-20 3.5 EX HSM + Sony 16-50 2.8 SSM + Tamron 70-200 2.8 + Sony 35/1.8 SAM
Sony HVL-F58AM
zobacz zdjęcia Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Cz, 02.01.2014 16:57   

Rozumiem, to mozesz mi polecic cos lepszego co sie nada do robienia takich zdjec?

Powrót do góry

lolek83
Świeżo na Forum
Świeżo na Forum


Posty: 6


Cz, 02.01.2014 20:29   

ja mam jeszcze stary CANON PC 1310 i super sprawdza się do robienia zdjęć w ruchu. Nie mogę powiedzieć że 100% zdjęć się udaje bo to różnie bywa ale moje dzieci mają mnóstwo zdjęć w czasie skoku, biegu, pływania i są naprawdę dobre. Robiłam też kilka zdjęć biegającego psa i też wyszło fajnie.
Gdyby nie fakt, że aparat jest wolny i mocno zużyty to nie wiem czy bym go zmieniła.

Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Cz, 02.01.2014 22:50   

Nigdzie tego Canona nie moge znalesc.

Powrót do góry

peju
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 7083


Cz, 02.01.2014 23:11   

Ttoomek, propozycja lolek83 to sa jakies jaja...
Cytat:
mozesz mi polecic cos lepszego co sie nada do robienia takich zdjec?

nie rozumiesz... nie wazne jak bardzo bedziemy zwiekszac kwote i wybierac lepszy sprzet, nadal musialbys kupic lampe i ewentualnie lepszy obiektyw. ten sony bylby ok ale chyba nie ma takiej mozliwosci by podpiac do niego lampe. mozesz popatrzec w najtanszych lustrzankach, tam nie bedzie problemu.


_________________
Sony Alpha 700 + GRIP
Samang 8mm Fisheye + Sigma 10-20 3.5 EX HSM + Sony 16-50 2.8 SSM + Tamron 70-200 2.8 + Sony 35/1.8 SAM
Sony HVL-F58AM
zobacz zdjęcia Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Cz, 02.01.2014 23:17   

To nie ma zadnego innego modelu z lampa? To doradz mi jaki model wybrac gdzie bede mogl dokupic lampe i obiektyw?

Powrót do góry

lolek83
Świeżo na Forum
Świeżo na Forum


Posty: 6


Cz, 02.01.2014 23:20   

Ttoomek napisał:
Nigdzie tego Canona nie moge znalesc.

bo ja go kupiłam 5 lat temu i nie mam pojęcia czy jest dostępny jeszcze w sprzedaży.

peju napisałam to co znam z doświadczenia więc bądź tak miły i nie obrażaj mnie.
Nie zmienia to faktu że z pewnością masz większą wiedzę o aparatach i fotografowaniu niż ja. Ttoomek zadał konkretne pytanie i miał z pewnością nadzieję na odpowiedź konkretną (tzn. NIKON d5100 z obiektywem .... albo SONY jakiś tam mogą spełnic twoje wymagania), a tymczasem z tym jakoś ciężko.

Powrót do góry

peju
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 7083


Pt, 03.01.2014 00:26   

lolek83, ledwo sama mozesz sie zdecydowac na aparat i nie wiesz co kupic a teraz nagle zrobil sie z ciebie doradzca na forum?
jest napisane wyraznie:
Cytat:
nawet w miare przy slabym swietle

dalsza dyskusja jest zbedna i nie bede tego komentowac.
Cytat:
To nie ma zadnego innego modelu z lampa?

Ttoomek, z lampa to jest kazdy aparat. jak ci wystarczy to co oferuje wbudowana lampa i nie masz nic przeciwko to mozesz brac te aparaty - nexa czy lustro. wiekszosci osob to nie zawsze sie podoba.


_________________
Sony Alpha 700 + GRIP
Samang 8mm Fisheye + Sigma 10-20 3.5 EX HSM + Sony 16-50 2.8 SSM + Tamron 70-200 2.8 + Sony 35/1.8 SAM
Sony HVL-F58AM
zobacz zdjęcia Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Pt, 03.01.2014 01:21   

Peju rozumiem, to moglbys byc tak bardziej mily i podac mi jeszcze jakis psrawdzony zestaw w ktorym bedzie wszystko wspolgrac? uśmiech

Powrót do góry

peju
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 7083


Pt, 03.01.2014 01:54   

Cytat:
moglbys byc tak bardziej mily i podac mi jeszcze jakis psrawdzony zestaw

lampa nie wchodzi w sklad zestawu. trzeba bedzie ja dobrac pozniej. nie chce wskazywac narazie zadnego konkretnego sprzetu. jezeli moze to byc lustrzanka to sprawdz jakie sa teraz w ofercie i ewentualnie jak miedzy nimi nie bedziesz mogl sie zdecydowac to cos podzialamy dalej. poniewaz nie masz duzo gotowki wybor bedzie raczej po jednym aparacie z 3-4 marek na rybku. a potem zobaczy sie co z lampa ale te tanie tez nie sa.


_________________
Sony Alpha 700 + GRIP
Samang 8mm Fisheye + Sigma 10-20 3.5 EX HSM + Sony 16-50 2.8 SSM + Tamron 70-200 2.8 + Sony 35/1.8 SAM
Sony HVL-F58AM
zobacz zdjęcia Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Pt, 03.01.2014 02:14   

Tylko ze lustrzanki to za duze sa, a ja to bym wolal miec cos mniejszego gdzie moglbym to wziasc ze soba wszedzie bez problemu.

Powrót do góry

bbasia
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 3097

Lokalizacja: Szczecinek
Pt, 03.01.2014 07:48   

Weź siostrę i psa w słoneczny dzień na dwór i wystarczy Ci kompakt za 300zł. oczko


_________________
Sony A200
Najlepszy z kitów 18-70, obecnie w szufladzie oczko
i statyw z "Biedronki" uśmiech

oraz nowy nabytek: sigma 70-200 2.8 HSM, i jeszcze nie do końca poznana sigma 10-20
plus tamron 17-50 2,8 z którym jeszcze sie nie polubiłam...
zobacz zdjęcia Powrót do góry

bbobii
Często zagląda
Często zagląda


Posty: 353


Pt, 03.01.2014 08:44   

Aparat OLYMPUS XZ-2

Lampa METZ 44 AF-1


_________________
Canon 50D|S 17-50/2.8 OS|P 50/1.8
Odwiedź stronę autorazobacz zdjęcia Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Pt, 03.01.2014 15:51   

bbasia, tylko ze u nas w Szwecji to w ogole nie ma slonecznych dni szczęśliwy
Teraz to nie rozumiem, peju mowi ze nie ma takiego aparatu w takiej cenie a bbobii, podsyla nagle linki. Wytlumaczcie mi jak mozecie.

Powrót do góry

peju
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 7083


Pt, 03.01.2014 16:01   

Ttoomek, nie rozrozniasz sprzetu... bbobii, podal ci pewne minimum ale to jest kompakt z mala matryca o przecietnej jakosci. czemu ty sie o wszystko pytasz albo dajesz latwo wmanipulowac w kazda podpowiedz zamiast sprawdzic sprzet w sieci np testy i zdjecia przykladowe:
http://www.optyczne.pl/201.7-Test_apara ... wanie.html
przeczytaj, wyciagnij wnioski i jak ci to pasi to bierz.
Dodatkowo na YT tez jest pelno filmow i videorecenzji.


_________________
Sony Alpha 700 + GRIP
Samang 8mm Fisheye + Sigma 10-20 3.5 EX HSM + Sony 16-50 2.8 SSM + Tamron 70-200 2.8 + Sony 35/1.8 SAM
Sony HVL-F58AM
zobacz zdjęcia Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Pt, 03.01.2014 16:12   

Czytalem juz ale nie otrzymalem dalej odp. Czy zrobi to dobre zdjecia obiektom w ruchu.. Zdjecia sa calkiem dobrej jakosci ale zdjec w ruchu nie widzialem. To jak podal pewnie minimum to moglbys mi cos lepszego polecic jezeli jest to takie minimum?

Powrót do góry

peju
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 7083


Pt, 03.01.2014 16:34   

ja tego aparatu nie znam. szukaj na YT, moze sa jakies przykladowe filmiki nagyrwane z dynamicznymi ujeciami w pomieszczeniach. natomiast wiem, ze temat jest ciezki nawet dla duzo lepszych i drozszych aparatow. zalezy o jakie ujecia ci chodzi. wiekszosc amatorow robi na szerokich kadrach gdzie AF aparatu w zasadzie nie ma wiele roboty a glebia ostrosci jest duza. problem zacznie sie jak bedziesz chcial takie ujecia typowo portretowe, w ciasnym kadze, na mocnym przyblizeniu i z mala GO. tutaj w wielu przypadkach nawet aparaty za 5-10tys zl nie dadza rady. pytasz sie ktory aparat sobie poradzi w takich warunkach a to nie o to chodzi. z kazdym coraz lepszym i drozszym sprzetem tylko zwiekszasz odesetek zdjec ktore ci wyjda ale nigdy nie bedzie tak ze 100% ujec bedzie udana. taki jest tego sens. wspomniana lustrzanka to i tak duza roznica wzgledem pozostalych aparatow chocby dlatego ze ma szybszy sposob pomiaru ostrosci wlasnie w tych slanych warunkach, szybsza reakcje na spust migawki.


_________________
Sony Alpha 700 + GRIP
Samang 8mm Fisheye + Sigma 10-20 3.5 EX HSM + Sony 16-50 2.8 SSM + Tamron 70-200 2.8 + Sony 35/1.8 SAM
Sony HVL-F58AM
zobacz zdjęcia Powrót do góry

lolek83
Świeżo na Forum
Świeżo na Forum


Posty: 6


Pt, 03.01.2014 22:07   

peju napisał:
lolek83, ledwo sama mozesz sie zdecydowac na aparat i nie wiesz co kupic a teraz nagle zrobil sie z ciebie doradzca na forum?


może to nie miejsce ale chyba masz człowieku jakiś kompleks.
Tak, jak najbardziej mam problem z decyzją co kupić bo właśnie żaden ze mnie ekspert. Chodzi mi tylko o to że kompakt 5-letni który posiadam robi zdjęcia w ruchu.
Ale ja (i z pewnością wiele osób które tu pisze) pytając chciałabym żeby ktoś doradził mi jakiś model właśnie dlatego że się na tym nie znam. Tylko albo aż tyle szczęśliwy

Powrót do góry

zdebik
Często zagląda
Często zagląda


Posty: 243


Sb, 04.01.2014 00:23   

lolek83 napisał:
Chodzi mi tylko o to że kompakt 5-letni który posiadam robi zdjęcia w ruchu.


Fiat 125p też jeździ ale nikt się nim nie ściga w NASCAR.

Panowie wiecie czego chcecie... wiec zakasać rękawy i ogarnąć rynek.


_________________
http://500px.com/zdebik
Powrót do góry

Galus81
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 1834


Sb, 04.01.2014 17:28   

Ttoomek, popatrz na dobre kompakty w tej cenie, jak wlasnie Olympus XZ-2 (sam go kupilem chrzestnemu pod choinę ), Fuji X10 czy Fuji FX1 , Panasonik Lx-7.
wpisz w google -> flickr.com "dany model z powyzszych" i przejrzyj sample - sam ocen czy ci pasuja zdjecia.


_________________
http://www.flickr.com/photos/lucas1981 - Pentax k-m + kit 18-55 + 50/1.7M
Odwiedź stronę autora Powrót do góry

Ttoomek
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 20


Sb, 11.01.2014 01:49   

Jednak po przemysleniu zdecyduje sie raczej na lusterkowca, co myslicie o nikon d3100, poczytalem troche i wydaje sie byc dobry, co o tym uwazacie?
Oczywiscie ze standardowym obiektywem 18-55 i do tego dokupic 55-200 bo z tego co czytalem to ten drugi bedzie robil lepsze zdjecia na zewnatrz.

Powrót do góry

monika9016
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 21


Wt, 21.01.2014 21:32   

Jako że moje pytanie brzmi podobnie, podlącze sie tutaj. Otóż od jakis 2 lat posiadam sony a390. Moim glownym obiektem fotografowania jest pies, pies w ruchu, glownie na zawodach dogfrisbee, agility, psie zaprzegi. Dokupilam do niego jakis czas temu soligor 70-210 f2.8. Wiadomo, po przejsciu ze zwyklej cyfrówki za 150 ten komplet byl dla mnie spełnionym marzeniem. Dzis jednak czuje hm niedosyt. Aparat mozolny, przy tak szybko poruszajacych sie psiakach af trafi jedno na 10, po za tym jakosciowo zdjecia do najostrzejszych nie naleza, do tego do mojego modelu nie ma gripa z tego co sie orientowalam a zdecydowanie przydal by mi sie bo rece mnie bola od tego wykrecania. Planuje w najblizszym czasie zakup czegos szybszego, nie koniecznie nowego. myslalam nad canonem 40d, 50d, nikon d90, d200 narazie te 4 biore pod uwage. Ktos moze cos doradzic? Co z tego najlepiej nada sie do fotografi sportowej, czy moze cos jeszcze innego. Body mysle zeby kupic uzywane do 1500 1700. A pytanie nr2. dotyczy obiektywu. Biore pod uwage albo http://allegro.pl/tamron-70-200-2-8-can ... 73113.html
albo http://allegro.pl/sigma-70-200-f2-8-apo ... 80681.html
widze ze ogolnie roznica miedzy nowymi sigmami a tamronami z ta ogniskowa i tym swiatlem jest spora, tak wiec jesli miala bym brac tamron to raczej nowy, jesli sigma to raczej uzywke. prosze o rade co bedzie lepsze bo szczerze mowiac na sprzecie akurat srednio sie znam. mialam tą swoją alphe i swiata po za nią nie widzialam, teraz przyszlo cos kupic a ja w temacie sprzetu wypadam blado.

edit: wkleilam dwa takie same linki, poprawione

Powrót do góry

WlodekW
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 768


Wt, 21.01.2014 21:47   

na forach piszą ze najlepiej sierściuchy łapie Olimpus Pen z jasnym obiektywem. Bezlusterkowce szybciej łapią ostrość. Za cenę 1000 zł można już kupić body pena 3, oczywiście używanego.
Na allegro jest za 700 zł do licytacji i b.dobry obiektyw do niego Panasa, 20 stałka o świetle 1,7 za 1200 coś tam. Obiektyw taki kosztuje nowy ponad 1600, więc jak spóści za 150 to byłby ładny zestaw.
Całoś chyba nie waży więcej niż 500 g
http://allegro.pl/aparat-olympus-e-pl3- ... 85581.html

http://allegro.pl/obiektyw-panasonic-lu ... 90856.html

zobacz zdjęcia Powrót do góry

monika9016
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 21


Wt, 21.01.2014 21:58   

niestety stałka 20 nie wchodzi w gre, potrzebuje cos ze zdecydowanie dluzsza ogniskowa, niestety na zawodach frisbee, zaprzegi, nie jestem w stanie podejsc na tyle blisko zeby robic zdjecia 20stka. teoretycznie moge ale wiecej tam bedzie wszystkeigo innego niz tego na czym sie skupiam. na Agility moze by przeszlo, siadam blisko danej przeszkody i jakos to beedzie.

edit: ogolnie po za psiakami takim moim nr2 są samoloty, czasem jezdze w okolice lotniska w Krk. Raczej mysle nad jakims body ktorego nie bede musiala zmieniac specjalnie pod samoloty. Chce kupic jedno body ktore sprawdzi sie głównie przy moim sporcie, ale tez da rade przy samolotach. Samoloty to juz inna bajka, narazie chce skompletowac sprzet pod moje futrzaki.

Powrót do góry

Galus81
Fotogaduła
Fotogaduła


Posty: 1834


Śr, 22.01.2014 00:59   

Ttoomek napisał:
Jednak po przemysleniu zdecyduje sie raczej na lusterkowca, co myslicie o nikon d3100, poczytalem troche i wydaje sie byc dobry, co o tym uwazacie?
Oczywiscie ze standardowym obiektywem 18-55 i do tego dokupic 55-200 bo z tego co czytalem to ten drugi bedzie robil lepsze zdjecia na zewnatrz.


a masz zmiar pozniej inwestowac w jasniejsze szkla? - ale odpowiedz sobie serio?
i gdzie znalazles taka opjnie ze 55-200 jest lepszy na dworzu niz 18-55? wybuch śmiechu


monika9016, jak dluga tak na prawde potrzebujesz ogniskowa?? - moze jakas dluzsza stalka wystarczylaby Ci??
Co do body - patrzylas moze na Pentaxa K-30? - on teraz wrzucany jest czesto w AUCHAN z kitem 18-55 po ok.1900zł uśmiech
tu masz szybkie porownanie:
K-30 vs. 50D
- http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_5 ... entax-K-30
K-30 vs. D90
- http://snapsort.com/compare/Nikon_D90-vs-Pentax-K-30


_________________
http://www.flickr.com/photos/lucas1981 - Pentax k-m + kit 18-55 + 50/1.7M
Odwiedź stronę autora Powrót do góry

monika9016
Czasem zajrzy
Czasem zajrzy


Posty: 21


Śr, 22.01.2014 08:13   

galus różnie to bywa. Ogólnie tym szkłem które mam dogfrisbee, pasienie owiec - poniżej 100 nie schodze, pola startowe Są dość duże, żeby coś złapać muszę przybliżyc,nie ma sensu czekać aż psiak podbiegnie bliżej Bo można sie nie doczekać. Przy agility jest o tyle fajniej ze jest konkretna trasa, psiak musi zaliczyć dane przeszkody, wtedy siadam jak najbliżej, mogę czekać, 70 w zupełności wystarczy. Dlatego brałam pod uwagę te dwa obiektywy o tych ogniskowych. Wroce z pracy to poczytam co nieco o tym pentaxie

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Podobne dyskusje
Temat Autor Forum Odpowiedzi
Brak nowych postów Który aparat najlepszy Kierowca1996 Jaki aparat wybrać ? 11
Brak nowych postów aparat na wakacje ekstremalne-dzicz,brak pradu,ruch indi Jaki aparat wybrać ? 28
Brak nowych postów Aparat do zdjęć w ruchu. Hawaa Jaki aparat wybrać ? 11
Brak nowych postów obrotnica do zdjec 360 stopni kakadupoznan Jaki aparat wybrać ? 3
Brak nowych postów Aparat na wakacje za +/- 1000 zł ZR1 Jaki aparat wybrać ? 16
Brak nowych postów Aparat dla amatora do 900zł Sprajt Jaki aparat wybrać ? 1
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) :: Dobry aparat do robienia zdjec obiektom w ruchu - do wydruku
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Forum w oparciu o PNphpBB2 1.2a © 2003 PNphpBB Group  Credits


Portal w oparciu o engine OS/GPL Envolution 1.25 Korzystanie z Portalu oznacza zgodę na warunki Regulaminu i Polityki prywatności.